.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجرای طرح آبرسانی شهر ساری

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: طرح آبرسانی شهر ساری با اهداق تامین، جمع آوری، انتقال و تغذیه ذخایر آبی در حال اجراست.

به گزارش شمال نیوز ، ولی الله پاشا زانوسی در نشست مشترک شورای اسلامی شهر و شهرستان ساری افزود: در طرح آبرسانی فوق حفر 12 حلقه چاه لحاظ شده که تاکنون چهار حلقه چاه حفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد آب منطقه ای مازندران ایجاد ارتباط تنگاتنگ با بخش ذینفع بخش آب بوده بنابراین شوراها به عنوان پایگاهی مستحکم میان مردم می تواند شرکت را در برنامه های توسعه ای همیار باشند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساری نیز در سخنانی اظهار داشت: به جهت اینکه توان دسترسی به همه روستاها و اراضی کشاورزی و باغی برایمان فراهم نیست لذا شوراهای اسلامی ما را در این راستا یاری می کنند.

رضا اسفندیاری با اشاره به برنامه های اجرایی این اداره در روستاها گفت: سال گذشته 20 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های تامین آب هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت اعتبارات افزود: برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در سال گذشته، شش میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که این اعتبار را در اختیار شوراها قرار می دهیم تا برای جبران خسارات و اجرای طرح ها هزینه کنند.

کمال آقامیری، رئیس شورای شهرستان ساری در سخنانی اظهار داشت: بیش از 70 درصد مدیریت بحران جامعه توسط نظام شورایی انجام می شود و در تمامی امور، قوانین ما را به سمت شوراها سوق می دهد بنابراین این نهاد می تواند همراه و همکار خوبی برای اداره های مرتبط با آن مشکلات باشد.

وی بر مدیریت صحیح در بخش آب و کشاورزی و داشتن برنامه ریزی مدون تاکید کرد و گفت: دستگاههای ذیربط باید برنامه های الگوی مصرف را تبیین و در تدوین آن باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت را مدنظر داشته باشند.

میرصالح صالحی نیا، نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به قدمت بالای سیستم لوله کشی آب ساری اظهار داشت: به رغم افزایش ساخت و سازها و گاهی اصلاح بافت های فرسوده هنوز سیستم های لوله کشی شهر قدیمی بوده که باید مورد توجه مسئولین شهری قرار گیرد.

وی از تاخیر شبکه اتفاقات آب در جهت رفع نواقص انتقاد کرد و گفت: انتظار می رود ماموران شبکه اتفاقات آب گزارشات مردمی را بهتر و در اسرع وقت پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به اینکه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه باعث تخریب سردهنه ها شده است، گفت: باید برداشت ها از اراضی کشاورزی انجام شود تا هم در پی آن تسطیح صورت گیرد و هم از ورود آسیب جدی به سردهنه ها و رودخانه ها جلوگیری شود.

فرامرز نقیبی گفت: چنانچه برداشت بی رویه از رودخانه ها کم شود مشکل آب بخش کشاورزی رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه برداشت مخلوط از اراضی کشاورزی تغییر کاربری نیست بلکه این مخلوط ها مجدد به زمین بازمی گردد تصریح کرد: شوراها نقش اساسی را در جلوگیری از برداشت بی رویه از رودخانه ها دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.187 seconds.